maandag 30 mei 2011

Patio

Deze maand staat ons huis alweer 3 jaar te koop, ahum. Omdat je je huis toch een beetje bij moet houden en het woongenot hoog moet houden hebben we besloten om de patio aan te pakken. Nadat de stratenmaker een plekje in zijn agenda had gevonden hebben we snel 2 kub zand besteld en 70 natuurstenen. Twee weken geleden de patio leeggehaald, druif eruit, en jozef opgegraven. Aangezien hij al 3 jaar op zijn kop onder de grond ligt en het niet helpt mag hij nu boven de grond blijven.


We zijn trouwens zeer aan het twijfelen of het niet de heilige Christoffel is die we hebben gekregen.....

Afgelopen donderdag is de stratenmaker begonnen en zaterdag is hij verdergegaan. Zoals elk project, gaat er altijd wel iets mis en schiet het niet op. De bedoeling was dat donderdag avond de putjes verhoogd zouden zijn en het zand erin zou liggen..... Helaas was de eindstand donderdagavond 22.00 uur een groot gat en een doorgezaagde regenbuis. Maargoed, liever alles goed en grondig dan half werk. Hij heeft door een laag van 20 cm beton heen moeten boren en zagen dus dat kostte veel tijd en energie.



Zaterdag-ochtend vroeg is hij weer begonnen en heeft mijn man zijn "zandkorreltje" bijgedragen. Kruiwagen na kruiwagen met zand en een speciale kruiwagen voor de loodzware tegels heen en weer door mijn huiskamer. Waarschijnlijk kan er wat zand uit maar de tegels zijn nog niet voor de helft naar de patio gebracht.
Vanavond gaat hij weer verder, ik ben benieuwd hoeveel tegels er vanavond inliggen.


Deze foto heb ik vanochtend gemaakt. Helaas geen zonnetje voor mij vandaag maar ik ga ervan uit dat dat zeer snel wel weer kan.
Door alle drukte rondom de bouwmarkten heb ik niet veel aan mijn hobby's gedaan. Maar ik heb ook wat leuke dingen opgespaard die ik nog moet fotograferen dus wellicht vandaag of morgen een aantal nieuwe dingen op mijn blog en site!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten